5 rzeczy, które sprawią, że szybciej poczujesz wiosnę| Zaful



Na dworze nadal zimno, u mnie w Danii śnieg cały czas leży na ulicach, a nocami przybywa go coraz więcej. Widząc jednak mijające dni na kalendarzu, czuję, że wiosna jest już coraz bliżej nas i niewiele dni trzeba, aby wreszcie wybudziła się na dobre. Póki co korzystam z moich metod przywoływania jej do swojego domu. 

1. Odśwież i udekoruj mieszkanie.
Wiele osób największe porządki robi przedświąteczne, inni zarzekają jakoby robili takie porządki co tydzień. W każdym razie gruntowne porządki nad którymi spędzimy więcej, niż pół dnia są świetnym pomysłem na poczucie wiosny w naszym domu. Odświeżamy mieszkanie, a tym samym pozbywamy się wszelkich, nie rzadko jeszcze świątecznych rzeczy z naszych półek. Świeczki o zapachu zimowego ogniska, czy cynamonu? Wrzućmy je do szafy, póki co nam się nie przydadzą, a na ich miejsce postawmy świeczki o zapachach kwiatów, czy świeżych owoców! 


2.  Przegląd szafy
Póki co zima nadal nie chce nam dać spokoju. Wszystkie przytulne, kolorowe swetry zdążyły nam się już znudzić i zaczynamy zakładać je od niechcenia bez uśmiechu na twarzy z nadzieją w głowie, że wreszcie przyjdzie czas, iż wylądują one głęboko na dnie naszej szafy. Czas przed wiosenny jest więc dobrym czasem, aby przejrzeć co do teraz w otchłani naszej garderoby leżało przez kilka miesięcy. Dużo wiosenno-letnich rzeczy może już nam się nie przydać, a w szale nadchodzącej zimy wrzuciliśmy je z resztą cieńszych ubrań. Pozbądźmy się więc ich, aby zrobić miejsce dla nowe kolorowe koszulki (Zaful oferuje świetne wiosenne wzory), koszule i inne, które zakupimy na wiosennych promocjach. A tym samym możemy zrobić już miejsce w głębinach szafy na grube swetry, które miejmy nadzieje już wkrótce nam się nie przydadzą. 

3. Sport. Dla leniuszków takich jak ja, czas przed wiosenny, jak i sama wiosna, to czas na zrzucenie tego, czego nie chciało zrzucić się przez zimę, a co jednak pragnie zrzucić się przed latem. Promienie słońca, coraz cieplejsze i przyjaźniejsze warunki atmosferyczne sprzyjają ćwiczeniu. Rower, bieganie, czy nawet basen. O niebo lepiej korzysta się z nich, kiedy na dworze jest ładna pogoda, prawda? 


4. Kwiaty i przyprawy! Co najbardziej kojarzy nam się z wiosną? Oczywiście, że zielona roślinność. Kolorowe kwiaty nadające światu, a naszym przypadku na razie mieszkaniu barwy.  Za to przyprawy w kuchni to coś co z pewnością jest miłe dla oka, a na dodatek przydatne w codziennym gotowaniu. Wystarczy kilka doniczek, albo oczyszczone słoiki, ziemia i nasiona. Bazylia, koper, mięta, czy inne ulubione przyprawy możemy kupić praktycznie za grosze w większości sklepach spożywczych. 



5. Rozbudź się! Znajdź nowe hobby, albo pomału wracaj do rzeczy, które robiłeś latem, a o których zapomniałeś przez zimę. Sezon rowerowy powoli można zaczynać (chyba, że żyje się w Danii, to nigdy się on nie kończy, choć na dworze 30 cm śniegu), odśwież swój sprzęt. Wyciągnij zakurzony aparat, teraz znowu Ci się przyda. Albo wypierz ciuchy do biegania. Weź głęboki w dech i ciesz się nadchodzącą wiosną! 




A jakie są Wasze metody przywoływania zaspanej wiosny? 

22 komentarze:

  1. U mnie działa to troszkę inaczej. Gdy słyszę ptaki za oknem lub gdy widze więcej słońca to od razu czuje wiosnę. Nastraja mnie to pozytywnie do działania! :)
    malgorzatt.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie tak samo, ale póki co nawet cichych śpiewów ptaków ani słychu, ani widu :C Oprócz skrzeku mew... one są tu zawsze :D

      Usuń
  2. a ja tam lubię zimę i mi się do wiosny jakoś nie śpieszy :D u mnie w Anglii nie ma tak naprawdę śniegu czy mrozu jakie zawsze były w Polsce, więc jednak brakuje mi jeszcze takiej prawdziwej zimy. Co do przywoływania wiosny to myślę, że dwa pierwsze punkty są jak najbardziej świetnym pomysłem, bo nawet jeśli pogoda się nie zmieni na zewnątrz na wiosenną to zawsze udekorowanie mieszkania czy przegląd szafy sprawi, że poczujemy wiosnę w mieszkaniu, a to już coś :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie w Danii również rzadkością są wielkie mrozy, ale wyjątkowo od dwóch tygodni pogoda daje popalić i już mi tęskno za ciepłem i brakiem przemoczonych butów. :D

      Usuń
  3. Odświeżenie mieszkania i ogólnie, lekka zmiana bądź modyfikacja otoczenia naprawdę działają. Miło jest wprowadzić wiosnę do swojego życia, wyglądu i zachowania.

    OdpowiedzUsuń
  4. Przyprawy w doniczkach to, to co kocham :-D Powoli robi się coraz cieplej to i spacery z psem się wydłużają, może na wiosnę przerodzą się w regularne, a nie tylko okazyjne bieganie. Pozdrawiam :-D

    OdpowiedzUsuń
  5. pozytywny wpis^^ zamiast przypraw w doniczkach kupę cebulki, żonkile czy hiacynty potrafią zdziałać cuda:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Te koszule skradły moje serce. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  7. O tak, wiosenne rzeczy :)
    rilseee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Zgadzam się ze wszystkimi punktami :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Kwiaty to zdecydowanie mój najważniejszy punkt :)
    Mój blog.

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo przydatne i konkretne rady :) Ja jestem na etapie zmiany wystroju mieszkania, póki co robię wymianę mebli ale jak skończę to na pewno zadbam o jakieś wiosenne dodatki. Zmiana garderoby to jeszcze nie jest dobry pomysł, wczoraj była u mnie śnieżyca, więc to jeszcze nie ten czas, ale mogę już zacząć przeglądać nowe rzeczy. Może nawet skuszę się na jakąś koszulke z Zaful, Twoje propozycje wyglądają ciekawie :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ta pierwsza koszula w kwiaty jest przepiękna!!!

    OdpowiedzUsuń
  12. U mnie poszukowania wiosny zaczynam od kanapki z serem białym, szczypiorkiem i rzodkiewką 😁 Dla mnie to jest smak wiosny. 😊

    OdpowiedzUsuń
  13. Piękne koszule :) Nie mogę się już doczekać wiosny :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja już sobie zakupiłam kilka kwiatków do mojego pokoju :D
    http://marrstyle.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja planuje w tę wiosenkę posprzątać ładnie pokój i zmienić wygląd ogólny :D Dodam obrazy rysunki itp :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Ja z utęsknieniem czekam na lato!
    Przegląd szafy już zrobiony :D
    Pozdrawiam :*

    https://xgabisxworlds.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  17. Przegląd szafy, trzeba zdecydowanie to zrobić... Ale najpierw kawa :D

    OdpowiedzUsuń
  18. boska jest ta koszula w krate:)

    OdpowiedzUsuń