Czytam, czyli rozwijam wyobraźnię + akcja


Książki, czyli praktycznie takie samo uzależnienie jak uzależnienie od alkoholu, czy innych używek, po których szczęśliwie zapominamy o otaczającej nas rzeczywistości.
Jednak z ogromną różnicą...
książki rozwijają naszą głowę, wyobraźnie, mogą uczyć faktu, jak i języka Polskiego (czy również innych, jeśli lubimy czytać w innym języku) , potrafią wprowadzać w najbardziej magiczne i nieprawdopodobne miejsca na wiele godzin czytania. Czy to nie cudowne? Przez przyjemność uczymy się.
Wielu z nas wybiera je, by rozluźnić się po dniu pełnym obowiązków, inni zaś, gdy po prostu mają na to czas, albo są znudzeni.
Historie zawarte w nich zabierają nas do zupełnie innego świata, rzeczywistości, która może być ograniczona tylko tym jak wielka jest nasza wyobraźnia. Pomimo często obszernych opisów, każdy z nas potrafi wyobrazić sobie zupełnie inaczej przedstawione miejsce, bądź sytuację.
Każdy bohater wyglądać będzie niejednakowo w naszej wyobraźni, bo choć autor zobrazował go, jako nastolatka, z zadartym nosem, szczupłą szczęką,  piegami i poczochranymi, brązowymi włosami, my możemy oczami naszej głowy widzieć go zupełnie inaczej, kiedy przeżywamy wraz z nim jego przygody.
Książki są zawsze lepsze, niż film. W pisanych opowieściach jest więcej szczegółów, opisów, mogą cieszyć nas dłużej, niż obejrzenie półtora godzinnego filmu. Na ekranie mamy położone wszystko na tacy, wizualizację całej przygody, ukazanie obrazowo postaci, miejsc. Nie mamy szans wyobrazić sobie całej historii naszą głową, przez co nie trenujemy i nie rozwijamy naszej wyobraźni.
Wyobraźnia to coś tak wspaniałego, czego nigdy w życiu nie chciałabym stracić i sądzę, że również i nikt z was nie chciałby.
Jeszcze lepszym sposobem, jest pisanie opowieści samemu, jak dla mnie jest to wręcz najlepszy sposób spędzania czasu. Tworząc można stworzyć świat, jak tylko się chcę, przeżyć co tylko się chcę i gwarantowane jest (przynajmniej w moim wypadku), że gdy zasiądzie się o 15 godzinie do pisania, to po "wybudzeniu" z pisarskiego transu będzie co najmniej następny dzień. :)

A Wy lubicie czytać książki? :)
Jaka tematyka Was interesuje? :)
A może sami coś tworzycie? :)

Prócz normalnego postu mam dla Was dzisiaj ciekawą akcję ! :) Akcja społeczna polega na obdarowywaniu gadżetami szkolnymi dzieci. Gadżetami mogą być linijki, zeszyty, notesy, plany lekcji, przeróżne naklejki, zakładki do książek i inne rzeczy szkole, jakie dzieci uwielbiają :)
Inicjatorem akcji jest Mateusz Pawłowski, uczeń  klasy IV Technikum Administracyjnego przy SOSW dla Młodzieży Niewidomej i Słabowidzącej w Chorzowie :)
Wszystkich serdecznie zachęcam do wzięcia udziału w tej akcji, zainteresowanych zapraszam na: www.facebook.com/darmowe.gadzety.szkolne/

21 komentarzy:

  1. Śliczne zdjęcia, też uwielbiam czytać

    OdpowiedzUsuń
  2. Lubię czytać, może nie jest to zajęcie bez którego nie mogę się obejść ale lubię usiąść w wolnym czasie i poczytać. Lubię każdą tematykę oprócz fantastyki, która trochę do mnie nie trafia.
    Pozdrawiam ! :)

    http://czaswobiektywie.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Miłego dnia :)
    Obserwujemy ? :) Daj znać u mnie.
    http://bedifferent-ania.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Lubię czytać książki, ale rzadko czytam.

    OdpowiedzUsuń
  5. ja jestem uzależniona od czytania ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja powiem szczerze , że lubię czytać książki , jednak nie mam na to zbytnio czasu a szkoda .Tak mnie przekonałaś , że muszę znależść czas na czytania .Uwielbiam czytać kryminały i jakieś romansidła , po których zawsze jest mi smutno haha oraz jakieś książki powiązane z modą :) Kiedyś w dzieciństwie pamiętam napisałam horror o takiej jednej dziewczynce co straciła ojca , ona była taka emo , bardzo kochała swojego tatę i gdy się dowiedziała , że jej tata nie żyje to postanowiła coś z tym zrobić , i ten tata jej pojawiał się jako duch i potem akcja się rozwinęła :D A pisałam to z takim uśmiechem na ustach :)

    Pozdrawiam i obserwuję ^^
    dorothablog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Również uwielbiam kryminały, za romansidłami może zbytnio nie szaleje, jednak jak coś jest dobre to i tak z chęcią sięgnę :)
      Ja w dzieciństwie zainspirowana serialami na Discovery o dilerach, napisałam opowiadanie o dziewczynce, której siostra zgadza sie na pracę aby przewieźć narkotyki w zamian za super wakacje xD Rozdziały miały może po 30 zdań, jak skończyłam to nawet wydrukowałam :D Zostawiałam na pamiątkę :p

      Usuń
  7. Również uwielbiam czytać.
    yelloow-book.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja czytam od dziecka. Kiedyś fantastykę i romanse, obecnie książki poświęcone psychologii i rozwojowi. Może jestem z innej epoki, ale książki bardziej do mnie przemawiają niż nawet najlepsze nagrania czy filmy ;)
    Zapraszam do mnie:http://swiatoczamistylistki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie jesteśmy z tej samej epoki, choć bardzo interesuje się filmem (a bardziej jak wygląda to od kuchni) to jednak wybieram książki ;)

      Usuń
  9. Ja ostatnio zaczęłam więcej czytac. Niestety szkoła i te lektury.. Niektóre to tak mnie zniechęcają. Nie lubie czytac z przymusu :/

    rilseee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Także nigdy nie lubiłam czytać z przymusu... to było okropne. :/

      Usuń
  10. kocham czytać książki, ale przez szkołę nie mam za dużo czasu na to :(

    obserwuję!
    zapraszam do mnie http://meowtix.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Uwielbiam czytać książki! Każda będzie dobra jeśli tylko na samym początku mnie zainteresuje. Książki to magia ukryta w słowach, to takie piękne :)

    Buziaki ♥
    KWITNĄCA PRZESTRZEŃ - ZAPRASZAM

    OdpowiedzUsuń
  12. Niektóre książki są dużo lepsze od filmów!
    Szkoda, że już nie mam czasu aby czytać tyle ile kiedyś...
    Super post :)

    Mój blog - KLIK

    OdpowiedzUsuń
  13. Książki to jak to ja powtarzam, najpiękniejsze przygody mojego życia. Pełne wzruszeń i emocji. Długich oczekiwań i jeszcze dłuższych powrotów. Źródła mądrości, radości i łez. W ferie czytałam Harrego. Kocham, ale jeśli chcesz o tym czytać to poświęciłam temu jeden z postów na dwa ukochane filmy. HP i Władcę pierścieni, którego czytam wytrwale. Tolkien maluje pustkę, którą stworzyły lektury. Ukaja. Uwielbiam jego bogactwo. Trud i wyobraźnię. Mój mistrz i mentor. Otwiera serce. Książki rozwiązują języki, jak widać. Mogłabym je sławić słowem, jednak to one same się nim bronią, a dla nas kojącą ostoją.

    OdpowiedzUsuń
  14. Śliczne zdjęcia! :) Ja bardzo lubię czytać w wolnym czasie :) napewno będę wpadać częściej na twojego bloga :)
    julyy-blog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja już oduczyłem się oglądać filmów na rzecz książek. To jest okropne kiedy muszę się uczyć matematyki, a mam w ręku jakąś ekstra książkę :) Świetny post ! Pozdrawiam http://mylifeismyonlylove.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. Ja również tak jak Ty uwielbiam czytać i pisać blogi o to jeden z nich
    Zajrzyj jeżeli chcesz http://morte.blox.pl/html

    OdpowiedzUsuń
  17. widze kolejny bibliofil
    ksiazki to cos wspaniałego
    http://happinessismytarget.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  18. Ja uwielbiam książki i nie wiem, co bym bez nich zrobiła (podobnie jest z muzyką) :D
    paulan-official-blog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń