Cofnąć czas?



Marzyłeś kiedyś, aby cofnąć czas? By jakieś sytuacje nigdy się nie wydarzyły? A kilka zdarzeń, by w ogóle nie miały miejsca w Twoim życiu?

Może była to jakaś pomyłka?
Wstydliwa sytuacja?
Może po prostu trafienie na nieodpowiednie osoby w Twoim życiu?
Zła decyzja?
Przykre zrządzenie losu?

Myślałeś za pewne wiele razy jak byś uczynił, gdybyś mógł przeżyć dany epizod ze swojego życia ponownie. albo czego nie zrobiłbyś, aby nie popełnić drugi raz tego samego błędu, którego żałujesz do dnia dzisiejszego i żałować będziesz jeszcze przez następne 3 lata...
Oczywiście, sytuacja doskonale znana każdemu człowiekowi.

Niekiedy sytuacje życiowe wywołały u nas, można powiedzieć nieodwracalne skutki. Nie zrozumienie, wyśmiewanie, brak wysłuchania przez innych skutkują u mnie wręcz "fobiczny" lęk przed komunikacją z nieznajomymi.
Nie zrozumienie spowodowało niechęć do mówienia szerzej o sobie.
Wyśmiewanie sprawiło, że nawet zadzwonienie przez telefon często sprawia mi problem.
Brak wysłuchania ze strony innych, powoduje, że często mało kto do dnia dzisiejszego potrafi mnie zrozumieć, kiedy opowiadam, ponieważ, gdy byłam małą dziewczynką moją taktyką było "szybko powiedzieć, wtedy każdy wysłucha do końca".
Musze Cię zmartwić... to musiało się wtedy wydarzyć. Ale spokojnie! Nie martw się, wydarzy się jeszcze wiele razy. 

Czujesz się już źle? Trochę jak oszukany? Zawiedziony? Niekomfortowo? To dobrze, tak również się czułam.
Jednak pomimo mojego lęku, wyznałam Wam prawdę o swoim problemie, co zalicza się już do szerszego mówienia o sobie, ale to jeszcze nie koniec. 

Czułam się paskudnie, póki czegoś nie zauważyłam. 

Wszystko mnie czegoś nauczyło. Wszystko. 
Zaczynając od poparzenia żelazkiem w wieku 3 lat, przechodząc przez nastoletnie miłości, aż po słowa wypowiadane do Boga "dlaczego mnie to spotkało?" 
Jednak jeśli te rzeczy nie nauczyły mnie uważać/robić czegoś w inny sposób, to nauczyły mnie inaczej patrzeć na świat.
 Spodnie:Chiński|Koszulka: NewYorker|Zegarek: Lokaah|Bransoletki:NewYorker/Cropp

Biorąc pod uwagę związki, które przeszliśmy w swoim życiu. Nauczyły nas, a przynajmniej mnie dostrzegać to co najważniejsze i najcenniejsze w drugiej osobie. I szczerze uświadomiły mi, że najwięcej można nauczyć się widzieć to piękno drugiego człowieka po długich latach spędzonych z tą jedyną osobą. Ucząc się siebie nawzajem, a wspaniałe jest to, że wtedy możemy również poznać swoje własne wady, zalety i potrzeby. Te wydarzenia i niekiedy niekoniecznie dobre decyzje, pokazały mi co tak na prawdę się dla mnie liczy w życiu i do czego pragnę dążyć.
Ciągłe zmiany w kwestii partnerstwa mało Was nauczą. Dlaczego? Ponieważ nigdy nie poznacie osoby przez 2 miesiące, przez pół roku, przez rok, czasem przez 5 lat. Poznacie jedynie jego/jej zarys, a nic w tym wyjątkowego, ponieważ w taki sposób zna te osobę wiele innych ludzi. A przecież w związku ważne, aby być dla siebie wyjątkowym.


Jedyne co mogę dodać, to, że najgorzej poradzić sobie z sytuacjami wywołującymi u nas poczucie wstydu, jednak należą ode do rzeczy, dzięki którym się zbytnio nie uczymy, a jedynie uświadamiamy jacy jesteśmy nie idealni.
Dając na przykładzie moje wydarzenie, które od razu przyszło mi na myśl. Gdy próbowałam dobić się do mojego pokoju hotelowego, w którym aktualnie przebywał mój chłopak, jednak zamiast tego dobiłam się do obcej niemieckiej rodziny i jeszcze nie patrząc praktycznie weszłam im do pokoju. Pomyliłam piętra. Choć w sumie i to mnie czegoś nauczyło... nigdy nie grać melodii palcami i pięścią pukając do drzwi.

Tak, więc popełniajcie jak najwięcej błędów i nie przejmujcie się, ponieważ można stwierdzić, że jest to powód do dumy - dzięki nim stajecie się lepsi :)



48 komentarzy:

  1. Ja czasami chciałabym cofnąć czas :D

    rilseee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Oj, ile razy by się chciało cofnąć czas...jednak nie warto się nad tym zagłębiać i trzeba iść do przodu :))
    Ślicznie wyglądasz!
    justsayhei.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie, ale najważniejsze, że mniejsza szansa, że ten sam błąd popełnimy w życiu ponownie ;)

      Usuń
  3. Czasami chciałabym cofnąć czas, ale niestety się tak nie da :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może i nawet dobrze, że się nie da :)

      Usuń
  4. "szybko powiedzieć, wtedy każdy wysłucha do końca" - skąd ja to znam... :) Staram się z tym walczyć i myślę, że jestem na dobrej drodze. A czy chciałabym cofnąć czas? Chyba nie, bo nie wiem gdzie byłabym teraz, gdyby nie te wszystkie nieszczęścia, które nadal są częścią mnie :) A co do popełniania błędów- nie myli się tylko ten, kto nic nie robi! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Również staram się to zmienić, ale szczerze nie czuję kiedy zaczynam szybko mówić, jedynie bliscy mnie zawsze uświadamiają "możesz wolniej?" :)

      Usuń
  5. Każda sytuacja nas czegoś uczy :) A czas każdy by chciał cofnąć :/
    http://aniapodlecka.blogspot.com/2015/11/i-am-back-dresslink.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja pomimo wielu wpadek, błędów, złych decyzji, strat, czasu cofnąć bym nie chciała :) Nie ma potrzeby przeżywać wszystko ponownie, wiele czeka nas jeszcze w przyszłości ;)

      Usuń
  6. Ja bardzo bym chciała cofnąć czas do niedalekiej przeszłości.
    Piękna bluzeczka.

    Zapraszam do mnie
    chocolate-dreamsss.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. ja bym nie chciała cosfnac czasu bo to co sie miałam nauczyc to juz sie nauczyłam
    http://happinessismytarget.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hahaha mam taką samą taktykę :) Nie chciałoby mi się pisać tych wszystkich testów itp.. Co było to było.. Ważne to co ma się stać :)
      Karlessblog.blogspot.com

      Usuń
  8. Fajnie byłoby tak umieć przenosić się w czasie
    http://przygody-mileny.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Nikt nie jest omnibusem. Wszyscy popełniamy błędy. Bez tego nie jesteśmy w stanie się wszystkiego nauczyć. Ważne by błędów nie traktować jako porażki lecz jak doświadczenie, przybliżające nas do upragnionego celu.
    http://jbsios79.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie, nic nas bardziej nie uczy jak popełnianie błędów :)

      Usuń
  10. Oj tak. Chciałabym cofnąć czas..

    http://persevering.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja bym w sumie chciała i nie. Wiem, że dużo rzeczy źle zrobiłam, ale życie jest jedno, uczymy się na błędach.

    http://cvtepastelday.blogspot.com/2015/11/snow.html zapraszam.

    OdpowiedzUsuń
  12. W niektórych sytuacjach chciałabym cofnąć czas. Bardzo fajne zdjęcia :). Pozdrawiam!

    lublins.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. jestes bardzo ladna! obserwuje z przyjemnoscia masz tez super filmik o szkole na yt i to ze 4 przedmioty tylko masz :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuje, cieszę sie, że chociaż komuś spodobał się mój filmik ! :)

      Usuń
  14. Ostatnio , teraz też chciałabym cofnąć czas i w ogóle niczego nie zaczynać co zaczęłam, ale myślę, że wkrótce nie będę czegoś żałowała, ponieważ w jakimś stopniu mnie to czegoś nauczy. Fajna notka :)
    olineypl.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Możliwe, że złe decyzje mają nas również do czegoś doprowadzić :) Dziękuje :)

      Usuń
  15. Śliczna bluzka ;) Wiele razy chcialam cofnac czas,ale niestety sie nie da.Szkoda,bo można by było naprawic wiele rzeczy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tylko jakie miałoby to skutki w przyszłości? :/ Tego nie wiemy

      Usuń
  16. Wydaje mi się, że nic nie dzieje się bez powodu. Wszystkie sytuacje, które zdarzyły się u mnie czegoś mnie nauczyły, więc nie chciałabym cofać czasu ;))

    nowy post! zapraszam!
    MÓJ BLOG-KLIIK
    KANAŁ NA YT, dopiero zaczynam, KLIIK

    OdpowiedzUsuń
  17. Ja też przez takie sytuacje mam problem, gdy rozmawiam z obcymi ludźmi i choć bardzo się staram to nie umiem sobie z tym poradzić. :/ Ja ostatnio pomyliłam piętra, gdy szlam do koleżanki i też zapukałam w rytm piosenki do jej sąsiadów. xD

    http://im-dollka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zaś w tłumie, jedynie się słucha, a gdy ma się zabrać głos to jedynie najlepiej jednym słowem :p

      Usuń
  18. Urocze zdjęcia, szczególnie to z kotkiem :) Pozdrawiam i zapraszam do siebie ♥ buziaki!

    OdpowiedzUsuń
  19. Cały czas myślę o tym aby cofnąc czas ale niestety się nie da. Najważniejsze w tym jest że to co się stało kiedyś w jakimś stopniu ukształtowało mój charakter

    http://magdawiglusz.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  20. Ojej, czasem się zastanawiam jak to by było, gdybym mogła przeżyć coś kropka w kropke tak samo. W sumie super by było, ale, niestety, żyjemy dalej, do przodu :) Zostają Nam wspaniałe wspomnienia, czasami zdjęcia.. Było minęło, przed Nami wiele cudownych chwil, może lepszych :)

    http://nataliakaczmarek.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fajnie by było przeżyć coś jeszcze raz, jednak tylko zdarzenia które były cudowne w naszym życiu ;)

      Usuń
  21. Nieraz iewam momenty, że chcę wszystko cochnąć, zmienić bieg wydarzeń, by było inne zakończenie. Ale każda sytuacja, zła, czy dobra, uczy nas czegos. :)
    http://julia-skorupka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  22. Myślę, że każdy marzy czasem o cofnięciu czasu, zrobieniu pewnych rzeczy po prostu inaczej, ale tak się nie da i możemy jedynie żyć z konsekwencjami swoich decyzji i starać się wyciągać wnioski ze swoich błędów ;) Śliczne zdjęcia, pozdrawiam!

    http://w-swiecie-kina-i-literatury.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, w sumie bez tych decyzji nie potrafilibyśmy tego co już umiemy :) Dziękuje :)

      Usuń
  23. Ciekawy post :) Fajnie by było wrócić do tego momentu gdzie popełniliśmy jakiś błąd niż żyć w tym błędzie nadal, ale na błędach się uczymy więc czasem takie wrócenie się w czasie było by złą rzeczą :D ----> http://czikakama.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  24. wielokrotnie chciałam cofnąć czas, podjąć inne decyzje, wymazać kilka chwil z przeszłości. oczywiście nie udało mi się tego zrobić i może to i dobrze, bo tak jak sama napisałaś, czegoś to mnie zawsze uczyło. nie zawsze była to przyjemna nauka, czasem bolało, chwilami dalej boli, ale dzięki temu wszystkiemu jesteśmy w stanie docenić to dobro, które istnieje w naszym życiu. i dziękować za każdą chwilę, że ono właśnie z nami jest. :)
    pozdrawiam serdecznie.
    http://poprostumadusia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super napisane! ;) I możemy być wręcz pewnie, że w podobnej sytuacji, podejmiemy już inną decyzje :)

      Usuń
  25. Błędy trzeba popełniać,one przede wszystkim najwięcej uczą! :)

    Serdecznie zapraszam: http://alex-faashion.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  26. Jak zwykle świetny post!
    Super napisany!
    Nieziemskie zdjęcia!
    yolooliwkaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  27. Fajnie byłoby cofnąć czas. W tedy udałoby się naprawić to, co nam się wcześniej nie powiodło i nie popełniać drugi raz tych samych błędów.
    http://written-by-life.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W przyszłości również już nie popełnisz tego samego błedu :)

      Usuń
  28. Sądzę że jeszcze nie raz czegoś będziesz żałować w życiu: decyzji, chwil, słów. Pamiętaj że nawet ot wszystko złe też Ciebie kształtuje, mam nieco więcej lat i śmiało stwierdzam, że niczego nie żałuję w życiu bo to mnie doprowadziło do tego miejsca w którym się znajduję, jaka jestem i jak żyję i z nikim bym nie chciała się zamienić, a ty? Pozdrawiam www.odrobinaraju.pl

    OdpowiedzUsuń
  29. Muszę Ci się pochwalić nowym wpisem, koniecznie zajrzyj! ;)
    http://neverwithoutglasses.blogspot.com/2015/12/emotion-jewellery-cooperation.html

    OdpowiedzUsuń
  30. w końcu uczymy się na swoich błędach, nie inaczej ;)

    ps. śliczna bluzeczka ;)

    OdpowiedzUsuń
  31. Pięknie się uśmiechasz :). Cudnie ci w tej bluzce.

    majadepp.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  32. Śliczna ta bluzeczka :) Może napiszesz kiedyś post jak wygląda życie w Danii ? Obserwuję bo mi się tu podoba i zapraszam: foto-by-sara.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń