Bądź wdzięczny

Maksyma na dzisiaj? "Wszelkie niezadowolenie z tego, czego nam brak, płynie z braku wdzięczności za to co posiadamy.Daniel Defoe 


Dlaczego akurat taka? Cóż widząc co dzieje się na świecie, widząc zamieszki, wojny i imigrantów, którzy pędzą do krajów europejskich po lepsze życie łatwo dostrzec co my posiadamy, a co oni. Może niekoniecznie mówię tutaj o tych ludziach, którzy w tym momencie imigrują do innych krajów, ponieważ często oni mają lepszy telefon od wielu z nas. W tym poście jednak  nie zamierzam tłumaczyć i opisywać jak widzę aktualną sytuację na świecie (choć nie jestem za tym by imigranci mieli możliwość zamieszkania w naszym kraju), chcę pokrótce przypomnieć samej sobie i Wam jak wiele mamy, zaś jak mocno tego nie potrafimy docenić, że mamy to w swoim posiadaniu.

Po pierwsze, co liczy się dla nas najmocniej, co jest dla nas najważniejsze?

Jeśli ja mam odpowiedzieć na to pytanie to:
-rodzina
-moja wielka miłość (która mam nadzieje z czasem wreszcie dołączy do mojej rodziny)
-zdrowie
-dach nad głową
-pełna lodówka o każdej porze dnia
-woda płynąca z kranu
-wolność i swoboda
Wiele osób na ziemi może jedynie pomarzyć o takich, jak dla nich, ekskluzywnych rzeczach jak pełna lodówka podtrzymująca świeżość produktów, które o każdej chwili możemy wyciągnąć i skonsumować.
Wiele osób na ziemi może jedynie pomarzyć o czystej wodzie, która płynie do nas praktycznie na zawołanie, wystarczy jedynie odkręcić kran.
A już nie mówiąc, że żyją na świecie osoby, które nie widzą co to komputer, telefon czy aparat fotograficzny.

Teraz pomyśl o sobie. Co Ty posiadasz?

Jesteś zdrowy, możesz skakać, biegać, nie musisz brać leków, ani chodzić co lekarza? Niektórzy mają inną codzienność. Masz rodzinę, która może nie całkiem jest idealna? Doceń to, niektórzy jej nie mają. Masz komputer, który Cię denerwuje, ponieważ się zawiesza? Sam do tego doprowadziłeś, niektórzy marzą nawet o takim.  Masz telefon, który nie jest tak modny jak innych w Twojej klasie? Niektórzy nawet nie mają dostępu do starych telefonów komórkowych. Masz internet, gdzie film ciągle się długo buforuje? Niektórzy na świecie nawet nie wiedzą jak wygląda film. Nie masz tak cudownych i drogich ciuchów o jakich marzysz? Niektórzy nie znają nawet nazw żadnych firm odzieżowych.

 Spodnie: House| Koszulka: New Yorker| Sweterek: noname | 
Okulary i naszyjnik: Rossmann |Buty:noname

Wiadomo, że za wszystko musimy zapłacić, jak nie my to nasi rodzice, ponieważ nic z tych rzeczy za darmo nie jest. Jednak ich dostępność jest dla każdego z nas.
Jest wiele rzeczy za które powinniśmy być wdzięczni. Pomyślmy o tym.

Za co jeszcze możemy być wdzięczni? Macie przykłady, napiszcie je w komentarzach :)
Posty foto reportażowe z Turcji będą ukazywały się raz w tygodniu, gdzieś koło wtorku :)

29 komentarzy:

  1. Cudownie wyglądasz :* Niezwykły sweterek, bardzo mi się podoba :)
    Śliczna jesteś !
    Pozdrawiam :*

    OdpowiedzUsuń
  2. Wdzięczność jest naprawdę ważna, pozwala nam doceniać co inni robią dla nas :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Swietnie wygladasz, bardzk madry i super motywujacy post!

    Wpadnij do mnie mój blog. Klik!

    OdpowiedzUsuń
  4. Meega motywujący post! Świetne zdjęcia *.*

    Jeśli masz czas to zapraszam do mnie :)
    http://bedezawszeprzyrzekam.blogspot.com/
    http://lottirysuje.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, zawsze mam czas na czytanie Waszych blogów! :)

      Usuń
  5. bardzo spodobała mi się twoja marynarka :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo motywujący post! :)
    Ja zawsze staram sie doceniać to co mam, bo wiem ze inni nie maja tyle szczęścia co my
    Pozdrawiam
    Nowy post-klik!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, smutne to, że żyją ludzie, którzy nie mają nawet standardowych rzeczy do życia ;c Również pozdrawiam! :)

      Usuń
  7. Zdjęcia przyrody są śliczne tak jak Twoje zdjęcia. Serduszko najlepsze jest z tego wszystkiego ❤.

    Zapraszam do siebie...
    anasty23.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Wiem że zaczęła sie teraz szkoła, ale fajnie piszesz, wiem że pewnie nie bedziesz miała czasu dodawac posty. Ale dobrze Ci to idzie, i myślę że znajdziesz czas na swojego bloga bo jest on wspaniały.
    U mnie : NOWY POST ! Pozwalasz znajomym dodawać posty na swoim blogu.? Co o tym sądzisz?. Zapraszam po więcej do mnie ;> https://flarri.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Piekne zdjęcia
    http://nicetomeetyou25.blogspot.com/2015/09/zacznijmy-od-poczatku.html?m=1

    OdpowiedzUsuń
  10. sliczna jestes
    http://happinessismytarget.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Ale ślicznie! *.*

    rilseee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Świetnie to opisałaś..Czasem wybrzydzamy z jedzeniem,że tego nie lubimy,a inni na świecie głodują.. Możemy się cieszyć z tego,że mamy dach nad głową,rodzinę,pełną lodówkę i zdrowie.Świetny post i stylówka.
    zuza-filipak.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Lubię takie posty, a jeśli są dobrze napisane, to można pozwolić sobie na chwilę refleksji czytając je i to też właśnie uczyniłam :) Zgadzam się z Tobą, ludzie często zapominają po prostu doceniać to, co mają. A czasem nawet taka myśl "jestem zdrowa" może automatycznie sprawić, że dzień staje się piękniejszy :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Masz bardzo sympatyczną twarz. :)
    A sweterek świetny!

    OdpowiedzUsuń
  15. Masz piękny uśmiech ♥
    Przecudne ootd :D
    Świetny blog !
    yolooliwkaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. Świetnie powiedziane,niestety ludzie nie doceniają nawet takich podstawowych i ważnych rzeczy, jak np. woda :)
    Piękne zdjęcia!:)
    http://youmusntbeafraid.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  17. Śliczne zdjęcia.Mam taki sam naszyjnik tylko,że srebrny^^
    Zapraszam do mnie:http://claudiev.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  18. Zestaw miły dla oka;)
    pozdrawiam cieplutko :)) 
    woman-with-class.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  19. Nice blog!

    http://kissthestarsblog.blogspot.ro/

    OdpowiedzUsuń
  20. masz w zupełności rację! często nie doceniamy tego co mamy dopóki tego nie stracimy :)
    więcej taakich postów :)
    http://weronikuu.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  21. ja codziennie jestem wdzięczna temu u góry, że mogę rano wstać i przeżyć swój dzień/życie ;)

    OdpowiedzUsuń
  22. Przepiękny post :) bardzo stylowe ubrania wybrałaś, przypadły mi do gustu :) wygladasz znakomicie :)

    OdpowiedzUsuń