"A wszystko zaczęło się od myszy" - Walt Disney





Pragnąłeś czegoś bardzo, ale nie wiedziałeś jak zareagują inni? Nie byłeś pewny czy to w ogóle zaczynać? Na pewno kiedyś była u Ciebie taka sytuacja, u mnie również i to wiele razy - choćby z założeniem bloga. Bałam się czy to ma w ogóle jakiś sens? Kiedy będę pisała o tym co mnie interesuję to czy ludzie mnie nie wyśmieją?
Z pomocą mojego chłopaka, zrozumiałam, że nie wolno nam patrzeć na innych, co najmniej nie pod tym aspektem. Musimy robić to co kochamy, co NAS uszczęśliwia, czym się interesujemy. Piszmy o tym co nas ciekawi i nie przejmujmy się tym, że nie będziemy mieli pod postem 40 komentarzy. Nie na tym się świat kończy.

Trzy kroki. 
Po pierwsze wyznaczmy sobie cel! Odpowiedzmy na pytanie co nas uszczęśliwia i co lubimy robić. Wiesz już?
Po drugie, kiedy to już wiemy, zastanówmy się czy mamy do tego talent. Mamy? To świetnie!
Nie mamy? To jeszcze lepiej! Dzięki temu zagłębimy się w te tematy jeszcze bardziej, niż ludzie, którzy będą mieli łatwiej ze względu swojego wrodzonego talentu.
Po trzecie, dążmy do wejścia na sam szczyt, nie przejmując się tym, że ktoś inny już jest paręnaście metrów wyżej.

Pamiętajmy, że wiele osób może spaść z góry na którą właśnie zmierzamy, ponieważ zrezygnują z tego szczytu, bądź spotkamy ich po drodze stojących w miejscu, ponieważ z jakiejś przyczyny odstawili na później jego zdobywanie. Jednak porażka innych nie powinna nas cieszyć, powinniśmy na tyle na ile możemy pomóc danej osobie, ponieważ może zdarzyć się, że i nam ze smyknie się noga i zostaniemy sami. Musimy na tyle się skupić i myśleć o szczycie, że nawet największa porażka nie może nas zniechęcić do ponownego próbowania.


Nie bierz krytyki jako porażki.
Biorąc na przykładzie prowadzenie bloga.
Czytając złe komentarze typu : "Zdjęcie robione zlewem/tosterem etc. Naucz się Polskiego gimbusiaro." po prostu ignorujmy, te osoby same nie posiadają jednej z najważniejszych rzeczy - szacunku. Nauczyć się robić zdjęcia, bądź poczytać o ortografii jest łatwiej i szybciej, niż nauczyć się szacunku do drugiej osoby, także osoba komentująca ma dużo większy problem, niż w tym przypadku my.
Jednakże, kiedy czytamy komentarz typu: "Mogłabyś zmienić czcionkę i pomyśleć nad zdjęciami lepszej jakości. W Twoim tekście znajdują się liczne błędy ortograficzne". Za taki komentarz można pogratulować tej osobie, widać, że zainteresował ją Twój blog i szczerze daje Ci znać co można by było zmienić, by było jeszcze lepiej, niż jest.
W takim przypadku zamiast zacząć się gotować od środka i myśleć nad ripostą ("Spójrz na swój blog, Twój też nie jest idealny") zajmijmy się lepiej wprowadzaniem zmian.
To samo tyczy się wszystkich innych zainteresowań.

Moim zainteresowaniem jest pisanie, tak więc u mnie wszystko zaczęło się od pierwszego napisanego słowa i odrobiny odwagi... a u Ciebie?






11 komentarzy:

  1. Świetnie wyglądasz! Również mam zdjęcia w tym miejscu :)

    Będę wdzięczna za kliknięcie w "KLIK" pod zdjęciami w najnowszej notce :) Dziękuję!
    SPIKED-SOUL.BLOGSPOT.COM
    Pozdrawiam i życzę miłego popołudnia!

    Elwira

    OdpowiedzUsuń
  2. Masz rację. Ciągle powinniśmy dązyć do szczytu, nie poddawać się. To jest najważniejsze!
    http://kingas1blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja zawsze twierdzę, że jak ma się plan to już połowa sukcesu, bo teraz wystarczy się go trzymać ;) Jak dla mnie to oczywista oczywistość, ale mam nadzieję, że innym się przyda :)
    PS. Bardzo ciekawie piszesz :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetny post! Co ty na wspólną obserwację?
    Zacznij i mnie poinformuj, a na pewno się odwdzięczę ; )

    http://dzejkoob.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Super post! Piękne zdjęcia:)
    Obserwujemy? Odpowiedz u mnie;)
    Juliie-blog KLIK!

    OdpowiedzUsuń
  6. świetnie piszesz , cudnie wyglądasz , OBSERWUJE :*
    slodkieslodkieczary.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetne zdjęcia i cudowne masz włosy , zazdroszczę :((

    http://x1902x.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetne zdjęcia i post. Post jest bardzo bardzo motywujący :)
    Obserwacja za obserwację? Jeśli tak zacznij i napisz u mnie, zawsze się odwdzięczam
    Zapraszam http://infinityyoung01.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Cudowne zdjęcia, piękny blog. ♥ Czekam na kolejny post! :)

    Zapraszam do mnie w wolnej chwili:
    OLIWIA-BLOGG.BLOGSPOT.COM

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetne rady. Dla początkujących blogerek/blogerów napewno potrzebna jest odwaga i wytrwałość, tak mi się wydaje. I ty to właśnie opisałaś.
    Pozdrawiam,
    szwajjka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń